„Ако обгърнем с поглед съвременната литература и размислим върху основните интереси на днешните хора и върху техните предпочитания, ние ще добием впечатлението, че ентусиазмът и душевният трепет, свързани с представата за Христос, са в известен упадък и този упадък е особено подчертан всред онези среди, които претендират за някакво образование, произтичащо от съвременната епоха. Но тъкмо съвременната епоха ще работи занапред представата за Христос да играе много по-важна роля при разглеждане на общочовешката история”. Д-р Рудолф Щайнер
Аппостол Йоан в края на Евнгелието на Йоан отбелязва, че не всички събития за живота на Исус Христос са описани в Евангелията. Ако трябвало да се опишат всички събития , които са се случили тогава светът не би побрал написаните книги. „Има още и други много неща що стори Исус които ако би да се напишат едно по едно, и цел свет, ми се чини, не би вместил написаните книги. Амин. /Ев.на Йоан гл.21, ст.25/. Д-р Рудолф Щайнер, Посветен, духовен предводител, учен, философ, създаде духовната наука антропософия, проникната от дълбоко истинно християнство. Той донесе на днешното човечество т.нар. Пето Евангелие, свалено от Вечната космическа памет – Акашовата летопис. В него са описани неизвестни събития от живота на Исус Христос, незасегнати в четирите канонични Евангелия на Матей, Лука, Марко и Йоан. В Петото Евангелие са изложени събитията на Петдесятница, а също така и живота на Исус между осемнадесета и тридесетгодишна възраст. До дванайсетгодишна възраст детето Исус не е склонно да поема външно познание, да се учи. То било плахо, неуверено, стеснително. Но, Исус излъчвал сърдечна топлота, нежност, любвеобилност, състрадателност. Характерна за него била невероятняата способност да обича, да излъчва любов към другите. И изведнъж на дванайсетгодишна възраст станало изумително преобразяване на Исус. Тогава в него се въплътил Азът на Заратустра и цялата мъдрост, която притежавал. Исус три дни бил в храма и разговарял с книжовници, които били смаяни от мъдрите му отговори, от невероятните за едно дете познания. След като три дни търсили изгубеното си дете Йосиф и Мария го намират в храма всред книжници да разговаря с необикновена за възрастта му мъдрост. Родителите му не можели да го познаят, толкова изведнъж бил променен той. „И след три дни намериха го в храма седнал между учителите та ги слушаше и попитваше ги. И всички, които го чуваха удивяваха се на разума и на отговорите му.” Е. На Лука, гл.2, ст. 46, 47/. Семейството на Исус и хората от неговото обкръжение виждаха в него дете-чудо, бъдещ книжовник, който може да постигне големи успехи в учението си и да проникне в дълбоките тайни на юдейската религия. Мъдростта на Заратустра струеше от неговите отговори давани на учителите му, които виждаха в него бъдещ учен, книжник.