Постинг
29.06.2020 16:04 -
ЗА ДВЕТЕ ДУХОВНИ ХРИСТИЯНСКИ УЧЕНИЯ - АНТРОПОСОФИЯТА И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
ЗА ДВЕТЕ ДУХОВНИ ХРИСТИЯНСКИ УЧЕНИЯ – АНТРОПОСОФИЯТА И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО „Човекът трябва да разбере, че всичко е Дух – в различна степен на съзнание, че материята е разбит, сгъстен Дух, от който Духът с помощта на свръхсетивните Йерархии от същества изработва своите инструменти – видими и невидими тела, за да еволюира чрез тях, че всичко е енергия, в различни плътности и вибрации, която е в непрекъсната трансформация – от чист Дух, невидим за физическите сетива, до материя и обратно.” Д-р Рудолф Щайнер Ние живеем в епоха на дълбок, всеобхватен материализъм. Днес много от най-умните, най-напреднали хора отричат духовното. Те не вярват, че около тях има невидими духовни същества – Ангели, Архангели и пр., също както има наоколо хора, физически същества. Космическата мъдрост е – зад всичко да съзираме Духът. Днес всички духовни сили на човечеството се влагат само за развитие на материалната култура. Но, в наше време има две християнски духовни течения, повдигащи човешкия Дух. Това са Антропософията, основоположник на която е д-р Рудолф Щайнер и Всемирното бяло братство създадено от Петър Дънов. Според тях най-висшите интереси на човечеството трябва да се влагат в развитие на духовни светогледи, а не Духът /Азът/ на човека да става роб на материалния живот. И двете християнски течения са не само философски учения. Те обхващат цялостно живота: хармоничен, природосъобразен живот; здравословен живот и медицина за цялостно лечение, обхващащо не само физическото, но и духовните тела; биодинамично земеделие; общуване в братски общности; възпитание на децата, изкуство. При антропософията има евритмия, а при Всемирното бяло братство – паневритмия. Това са духовни танци за хармонизиране на човешките енергии с космическите, чрез групови танци с музика, слово и танцови движения . И в двете християнски учения съществува познанието за прераждане и Карма /съдба/ Душата е връзката на Духа с физическия свят. Но дейността на душата може да бъде насочена както към Духа, така и към физическото тяло. Когато човек живее с цел само за изпитване на удоволствие, тогава Духът /Азът/ е принизен до низшите инстинкти. Но, човек има и по-висши, духовни интереси които го издигат над материалното. Д-р Рудолф Щайнер и Петър Дънов са велики посветени, духовни водачи, които имат свръхсетива и трите вида свръхсъзнание – ясновидство, ясночуване и интуиция. Те са вдъхновявани и стават изразители на духовната мъдрост от Духовете на Народа и Духът на Епохата – Архангел Михаил. Антропософията и Всемирното бяло братство са духовни учения, които не са противоречиви, те са различни духовни пътеки в нашата епоха. По която и да тръгне човек, търсещ духовно познание, ще развие в себе си Христовия импулс на Любовта към Бог, към Природата, към ближния, към цялото човечество. Д-р Щайнер пише ,че Антропософията / наука за Духа/ не е религия, а инструмент, средство за разбиране на религията. Чрез своите научно-изследователски методи антропософската духовна наука възстановява знанието и разбирането за дълбокото символично значение на Евагелията, за Мистерията на Голгота, за Второто пришествие на Христос, което е започнало през 20 век, но във духовно тяло, не въплътен в човек Религиозните институции не дават истината за духовната същност на човека, за смисъла и целта на живота. Според тях човек живее на Земята в едно единствено въплъщение. По този начин те внушават на човека едно безсмислие, една безцелност на неговото съществуване. Така не е за учудване, че много хора се поддават на злото, на насилието, с безогледен стремеж към материални богатства и власт, с морална нищета и духовен упадък. На Пети Вселенски Християнски събор в 553 г. сл. Хр. е премахнат постулатът за прераждане и Карма. Така остава църковната догма, че човек живее само един живот на Земята. Познанието за прераждане и Карма, съществуващо в първоначалното автентично християнство преди този църковен събор, дава смисъл на живота. Човек се преражда в различни епохи, натрупва опит, способности, знания и се развива, създава своята съдба за по-добър следващ живот за благополучие от доброто, творчеството, което е създал. Но също така заплаща за злото, което е причинил. Така животът придобива смисъл, цели за постигане за добри каузи в полза на хората. На Осми Вселенски Християнски събор през 869 год. от светите отци на църквата е обявен за еретичен старият възглед, че човек се състои от тяло, душа и Дух. Така се поставят основите за изчезване на съзнанието за Духа. В душите на хората се вмъква убеждението, че духовното е само едно качество на душата. Че духовното не е онова, Божественото, вечното, което царува като Дух във всеки човек както при всеки земен живот, така и в живот на душата след смъртта. Човешкият Дух на личността се развива в хода на еволюцияна на човечеството през различните епохи. За антропософската духовна наука За хората в настоящата епоха изключително важно е одухотворяване на интелигентността. Със здрава разсъдъчна сила всеки може да приеме и разбере духовните истини и без да има сетива за духовния свят. Защото сега с материалистичният манталитет много учени доказват с механично-математичните методи и дават научно познание, което е базирано на сетивата, а се произнасят за непознатото, духовното. С научна достоверност Антропософската духовна наука разкрива духовната същност и устройство на човека, пътя който го води към висшите светове, и духовната същност на Вселената. Тя е най-подходяща за съвременния човек с развита съзнателна душа, ако той има желани, упоритост и воля да се заеме с изучаването й и духовното си развитие. Така човек отново се връща към съзнанието за Духа чрез развитата вече интелектуална душа и чрез развиващата се съзнателна /духовна/ душа. И той може да разбере своята духовна същност, да се самоопознае, да си изясни смисъла и целта на своето съществуване. Така целенасочено ще вземе в ръце своята собствена съдба, като има познание за прераждане и Карма. Понякога човек търси духовно познание при страдания, изпитания, болка. Дълбокото познание за Духа не се ражда от удоволствието и безцелния живот прекаран ден за ден. Създателят на антропософската духовна наука д-р Рудолф Щайнер /1861 – 1925 г./, австриец е всестранно и високо образован. Завършил е Виенски университет по специалностите: естествени науки, физика, химия, математика, история литература, философия. Има докторска степен по философия и е написал една от най-забележителните книги „Философия на свободата”. Направил е най-пълното и задълбочено проучване и изследване на трудовете на Гьоте. Д-р Щайнер е велик Посветен, Духовен водач в нашето време. Антропософската духовна наука е изложена от д-р Р.Щайнер в 364 научни труда, от които над 150 са преведени на български език. „Цялата тайна наука израства от две основни мисли, които могат да се породят у всеки човек. . . Първата от тези две мисли е, че зад видимия свят съществува един друг, невидим свят, който засега остава скрит, както за сетивата, така и за свързаното с тях мислене. Втората мисъл е, че ако човек развие дремещите в него способности, може да проникне в този скрит свят” – пише д-р Щайнер. Антропософия означава мъдрост за човека /от гръцките думи „Антропос”- човек и „София” - мъдрост/. Целта на анрпософията е да одухотвори материалистичното мислене на днешния човек и да постигне ново духовно съзнание на базата на съвременните естествени науки. Човек, който полага усилия за духовно развитие може точно и обективно да възприема невидимата същност на човека и Космоса. Най-напред това се постига с проникновено познание, а по-късно, след развиване на духовни сетива, със собствени свръхсетивни наблюдения. За Всемирното бяло братство Основателят на Всемирното Бяло братство Петър Дънов /1864 – 1944 г./ получава всестранно и високо образование. Той завършва методистка семинария в Медисън, теологичен факултет и медицински факултет в Бостън – САЩ Учителят Петър Дънов е велик Посветен, наричан Учителят. През 1918 година той основава Всемирното бяло братство. Това християнско духовно учение е изложено от Учителя в над 4000 лекции, беседи, проповеди, езотерични уроци. То дава просвета за неизвестното – духовната същност на човека и света, и за Духа като първопричина за създаването на материалния свят. Нашият свят граничи с един друг, свръхсетивен свят. И никога досега намесата на този свръхсетивен свят в нашият физически свят не е била така силна както днес, отбелязва Учителят. Хората не забелязват и не разбират нещата, които причиняват този хаос. Това, което става в нашата епоха, което доведе хаоса не произлиза от човека, а от демоничните същества, които успяват да помрачат човешката душа, поради материалистичния светоглед и затъмненото съзнание на съвременните хора. Това не са абстрактни, а реални живи истини, за много хора които не са будни и съзнателни за духовната същност на човека и света. Сега властва културата на интелектуализма, но с наука базирана на сетивата, а не на духовността, във всички области на живота. Противопоставянето на демоничните същества става с Христовия импулс на Любовта към Бог, Природата, към цялото човечество. Любовта е най-висшата сила в света. Учителят казва, че със своята разумна душа съвременният човек може да разбира духовното, ако пожелае да получи духовна просвета. Така той развива своята по-висша съзнателна, духовна душа. Според Учителя постигането на духовно усъвършенстване може да се развие с любов, мъдрост, истина, правда, добродетел. Човешката душа е арена на действие както на добри духовни същества, така и на демонични същества. Учителят подчертава, че човек за да се бори със злото, на всяка зла, лоша мисъл веднага трябва да противопостави една добра мисъл, изпълнена с любов. Според Учителят, за да достигне до Христовата, Космическата Любов личността трябва да развие постепенно милост, благост, обич, и Любов. Какво значи благост? Означава човек да развие благочестие, благословия, добронамереност, толерантност към всеки. Защото всеки човек носи Божествения Дух. Към човека трябва да се обръщаме с усмивка, блага дума, пожелание, благослов. За такъв човек се казва че е добър, благ човек, на никого не прави зло. Личността трябва да насочва разумът си към положителни, оптимистични мисли. Какво е милост ? Това е милосърдие. Чувство на милост към всеки човек, към детето, към болните и страдащите. По-рано медицинските сестри се наричаха милосърдни сестри. Което означава милосърдие към болния, съчувствие, състрадание. От лекарят, медицинската сестра, болногледачът се изисква освен професионализъм, също така морал и милосърдие, съчувствие. Обичта е човешко чувство. Обичат се хора, животни, различни неща. Любовта като сърдечно чувство към любим човек, към дете, към родители и приятели е човешка емоция. Любовта, Христовата Любов е Космическа, духовна, могъща сила. Тя е към Бог, природата, цялото човечество, към целия свят. „Задачата на всеки човек е да се добере до вътрешната, мистична страна на любовта” – казва Учителят. Хората получили духовна просвета ще се научават да мислят всеки ден това, което казва апостол Павел: „Не Аз съм, който действа, а Христос действа в мен!” Душите на хората, които намерят тази връзка, които осъществяват Любовта – своето единение с Христовия импулс на Любовта, ще намерят пътя към духовното си развитие, издигане с Духа,/Аза/ към духовния свят. Това познание е в основата и на двете духовни учения Антропософията и Всемирното бяло братство. Доц. д-р Иванка Кирова, к.м.н.
Относно Великден и великденския пост
NEWS.BG. БЕЗ КОМЕНТАР!
Служение на Златните мостове на Витоша з...
NEWS.BG. БЕЗ КОМЕНТАР!
Служение на Златните мостове на Витоша з...
Недейте така, очевидно съзнателно се паратизира
цитирайРадвам се, че такъв изтъкнат антропософ с голям стаж като г-жа Кирова е стигнал по свой път до Учителя Беинса Дуно. За разлика от много други догматично настроени антропософи или православни маниаци. И едните, и другите са дървени глави, неспособни на еволюцуя, които само като чуят името Петър Дънов и нещо отвътре ги блокира.
цитирай