Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2021 18:10 - ЛИДКА
Автор: ivankakirova Категория: Други   
Прочетен: 188 Коментари: 0 Гласове:
1



 ЛИДКА                                                                                                                                 Лидка е слънчев лъч , сърдечна, духовна и обична приятелка. Носи ми винаги радост, оптимизъм, спокойствие. В нея  виждам детето -  усмихната, слабичка, крехка.  Тя е като кокичето- цъфти и през зимата, носи на хората радостта от бялата светлина  на първите  предпролетни  слънчеви лъчи.                                                                                              С Лидка сме приятелки вече от четиридесет и две години.       Тя е по-малката ми  духовна и душевна сестра, с пет години по-малка  от мен.                                                                                                                                          И почти всеки ден се чуваме по телефона и си казваме – Лидето:                                                                                                               ”Здравей съкровище”, а аз                                                                                        „Здравей слънчев лъч”.                                                                                             Защото тя за мен е Слъънчев лъч.                                                                Лидка е духовна, ерудирана, с всеобща култура, високо образована журналистка, със защитена дисертация. С нея винаги имаме какво да си говорим – за литература, поезия, философски и  духовни разговори, лични изповеди и преживявания. Можем да споделяме открвено за всичко. Имаме толкова много споделени преживявания от нашия живот, с превратности на съдбата, за тези  над четири десетилетия.                                                                                                                    Съдбата ни събра през месец февруари 1978 година. Запознахме се не случайно, защото връзката ни е кармична, съдбовна. Бяха изминали шест месеца от смъртта на съпруга ми Драго и аз бях в тежка депресия. Бях толкова зле, че моят разумен син  Роберт, който тогава беше на 15 години, ми каза: „Мамо ти си много зле. Лечението не ти помага. Иди някъде на курорт,  да починеш и се разсееш. През това време аз ще бъда при баба и дядо.”                                                                   И ето нишката на съдбата. В началото на месец февруари приятелката ми Диляна ме свърза с Лидка и брат й Христо. Те  ме поканиха да замина с тях на курорт в почивен дом  в Пампорово. Заминахме с Лидка, Христо, Диляна, д-р Емил Илиев и няколко техни приятели, с които тогава се запознах.                                                        Бяхме хубава компания. Те бяха млади, весели, радваха се на живота в прекрасния зимен слънчев курорт – Пампорово. Приобщиха ме в техния живот на веселие, хумор и прекрасни изживявания. Правехме всеки ден зимни разходки, изкачване на връх Снежанка. Времето беше чудесно – истинска зимна снежна покривка, а слънцето  грееш ярко и ни даваше светлина и оптимистично настроение. А вечер се събирахме на разговори, също така  на танци - в салона на почивния дом. Най-близка ми беше Лидка.                                                                                                        Приятелите  ме извадиха          от мрака на моята тъга и живота ми се промени. Бях добра танцьорка и вечер танцувах докато капна от умора и после можех да заспя. Започнах да се смея, да гледам по-оптимистично на живота.                                   След като се върнахме от Пампорово нашето приятелство с Лидка продължи и се задълбочи.Виждахме се често и много си говорехме, споделяхме лични неща.                                                                          Аз изучавах духовната наука антропософия, която е моят духовен път. С тази наука си обяснявах духовните явления, които ме насочиха към нея. След смъртта си Драго ми се явяваше, помагаше, съветваше, предсказваше  различни събития, които се случваха в живота ми.  За мен съществуваше духовен свят  реално и душите на мъртвите в него.                                                                                                                                                                                 Бях запозната с философия на йога, учението на учителя Дънов, но те не можеха да ми помогнат да разбера случващото се с Драго. Но, когато достигнах не случайно, съдбовно, до антропософията и установих, че тя ми дава цялостен духовен мироглед, разбрах че тя е моят духовен път.                                                                                                                          Често в общуването ми с Лидка говорехме за антропософия. Драго продължаваше да ми се явява и с Лидка споделях това. Тя се заинтересува  от духовната наука и водехме дълги разговори, които събудиха нейният  интерес към изучаването й.                                                                                       На 21 декември 2006 година     една група приятели бяхме създали  вече  кръг „Аристотел” за изучаване на духовната наука. Събирахме се у нас два пъти месечно.                                                     Лидка пожела да се събираме в  малък кръг  приятели в нейния дом за начално изучаване на антропософията. Аз им изнасях лекции и след това имаше въпроси, дискусии. Ние  станахме един кръг  от приятели, които участваха на тези срещи с голямо желание. Това бяха леля Данче – майката на Лидка, брат й Христо, Таня Натан, Георги Пенчев, Натали – съпругата на Христо. Леля Данче проявяваше голям интерес. За нея духовният свят беше реалност. За Бог казваше – „Всевисшата сила”                                  Лидка постепенно навлезе в духовната наука. И сега нашите духовни разговори ни въздигат, вдъхновяват, радват, дават ни оптимизъм. Особено в тези тежки дни в нашата действителност  - на пандемия, хаос, протести.                                           Преди няколко години Лидето падна на стълбите и имаше травма на главата. Много се притесних за нея, но слава Богу излекува се и няма никакви последствия.  Изпратих да я лекува вкъщи моя много близка лекарка отличен невролог – д-р Пачорова. Тя проведе успешно лечението. В  това премеждие на Лидето бях по-близо до нея, окуражавах я, помагах й.                                                                                                                                                 От тогава се виждаме и си говорим по-често, почти всеки ден. Срещите ни на разходка в Докторсдката градина, у дома й, в кафенета, в Дома на архитекта, са за нас празник, носят ни радостно настроение, духовна светлина .                                                  Двете имаме толкова много спомени, откровени разговори, споделени преживявания, изповеди през годините - от нашата младост до днес. Имаме  еднакви ценности и разбирания не за битови проблеми и за политика, а за духовните ни познания                                                 И двете много обичаме поезията и особено стиховете на  съпруга ми Михаил Кендеров. Често при срещите ни  казвам негови стихове. И се получава цял рецитал, който ни вдъхновява и въздига и двете. Зная наизуст  повече от петдесет стихове на Мишо и на други  обични поети.                                                                                                                                    Лидка купи десет книги от   антологията от стихове на Мишо, „А е хубав живота” и ги подари на приятели с автограф, което ме трогна много.                                                                                                                                   Сега разговорите с Лидк , даже за кратко по телефона, ни дават  радост, оптимизъм и добро настроение за деня. Имаме нужда една от друга - да се виждаме, да се чуваме, да споделяме. Да се привдигаме над бита и несгодите, над материалното – в сферите на душата и Духа.                                                                                                                                    Лидето е по-малката ми духовна сестра. Тя много ми помогна в тези пет и половина години откак Мишо си отиде  в познатия му и желан духовен свят. Тя и Надето – дъщеря ми, постепенно ми вдъхнаха светлина, сили и оптимизъм да изляза от меланхолията. Така болката ми за липсата на Мишо стана тиха скръб, с обич и светлина. Имам щастието да живея с прекрасните му стихове, които звучат  в душата ми всеки ден. Казвам си ги по време на ежедневните разходки в градината „Свети Никола”.                                                                                                                                                                 А сутрин, още при ставане прозвучават в душата ми няколко строфи от него :                                                                    „А, е хубав живота.                                                                                                       С простите си чудеса живота                                                                    ден за нови радости отваря”                                                    Щастлива съм, че съдбата ме е свързала с  Лидка - прекрасна приятелка, по-малка духовна и душевна сестра, с която да споделям живота си!                                                                                                                                          



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivankakirova
Категория: Други
Прочетен: 905914
Постинги: 852
Коментари: 120
Гласове: 621
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930