“Да, ние сме напуснали духовния свят, за да слезем на Земята, и тук Коледната мисъл застава като една могъща колона от светлина в самия център на християнското светоусещане. Занапред, в хода на общочовешката еволюция, тази Коледна мисъл трябва да става все по-силна и по-силна. И тогава хората ще посрещат Коледния празник по такъв начин, че от Коледната мисъл, напомняща им за техния духовен произход, те ще черпят сили за физическото си съществувание.
Д-р Рудолф Щайнер.
Има две събития, които са гранични стълбове на живота ни – раждането и смъртта. Животът ни съществува в Духовния свят преди раждането и продължава в него и след смъртта. Раждането е въплъщаване на нашият духовен зародиш в материално тяло и ние ставаме обитатели на Земята. Със смъртта започва нашия живот в Духовния свят, като духовни същества.
Двата най-важни празника в християнската душевност са Коледа и Великден. Коледа е символ на духовното ни раждане от Бога във физическо тяло на Земята. Великден ни напомня за смърт в Христос, Възкресение, духовен живот, и следващ земен живот. Те са символи на непрекъсващия човешки живот като Дух, като вечна индивидуалност. Тези празници са залегнали дълбоко в човешката душа.
Исус Христос казва:”Ако не се обърнете и не станете като дечицата, вие няма да влезете в Небесното Царство”. Това означава, че в живота на Земята трябва да приемем духовната сила на Христовия импулс, за да влезем приживе в Царството Небесно. Каквото е малкото дете - все още чист Дух облечен в материално тяло. В изживяванията си детето е ръководено от духовните сили и това се усеща в неговата аура като светлина и ангелска чистота. Израз на това са първите детски усмивки, радостта му от живота.
Какво трябва да знаем за Исус?
Преди две хиляди години във Витлеем се е родило необикновено дете. В Духовният свят е бил подготвен специален духовен зародиш с духовна конструкция на физическо тяло, каквито до тогава не е имало на Земята
Коледа в нашето време ни говори за раждането на Божественото дете, единствено човешко същество с подготвени през вековете духовни тела и физическа наследственост, родословието на което достига до цар Давид.
Раждането на Исус е неповторимо, изключително събитие в света - раждане на уникален духовния зародиш в специално подготвено физическо тяло, за да стане носител на Бог, на Христос. Така се родило детето Исус.
И след раждането на Исус до неговата трийсета година всичките му тела се развивали уникално. Няма друг такъв човек на Земята. До кръщението в река Йордан необикновения човек Исус има възможно най-високо развити, мощни и пречистени физическо, жизнено, астрално и Духовно тела.
Когато Йоан Кръстител извършва кръщаването на Исус, той потопява главата му във водата на река Йордан. В този момент става единственото по рода си тайнство на Земята. Духът /Азът/ на най-съвършения човек – Исус напуска тялото му и в него се въплътява самият Бог – Христос.
Този момент е описан в Евангелието символично - Духът Божий се спуска под формата на гълъб. “И щом се кръсти Исус, възлезе тутакси от водата, и, ето отвориха се Нему небесата, и виде Духа Божий, че слизаше като гълъб и спущаше се на него; и ето глас на небесата, който казваше: Този е син мой възлюблений, в когото благоволих”, Евангелие на Матей, 3:16-17.
Това събитие е единствено в човешката история и никога няма да се повтори. В течение на три години Богът Човек - Исус Христос е ходил по земята на Израел и е донесъл християнството. Но не чудесата извършени от Христос, както и неговите проповеди и притчи са най-важните, а неговият личен пример, неговите дела.
Един Бог се въплътил в тясното, ограничаващо го човешко тяло и изпитал най-страшните мъчения, унижения, болки, страдания. Той е бил разпънат на кръста наред с престъпниците и преживял мъченическата човешка смърт. Той понесъл тази жертва за спасение на човечеството.
Христос спасил човешкия Аз от деградация. По това време човекът е бил затънал в духовна нищета със замъглено самосъзнание и Дух. Христос дошъл на Земята да спаси човешката еволюция, да даде нов тласък на развиващия се човешки Аз /Дух/. Христос изпълнил човешкия Аз с правилно съдържание и го тласнал към такова развитие, че да излъчва силата на любовта. С идването на Христос Азът се превърнал в потир, съд, преливащ от любов. Духът ни се изявява в дневното съзнание чрез мисленето. И сега чрез мисъл, чрез разум проумяваме това велико дело, което извършил Исус Христос за нашият Дух.
Исус Христос се въплътил в човешко тяло, навлезъл в земния живот на Исус, за да даде възможност да развием нашият Аз, чрез който да осъзнаем, че сме родени от Божественото и сме се родили във физическия свят като духовни същества.
Какво може да ни напомня за Исус?
Да се замислим и да наблюдаваме живота на малкото дете. То непрекъснато се учи, запознава се с физическия свят със всичките си сетива. Най-напред се учи да се изправя, след това да ходи, да произнася първите си думи. А когато каже “Аз” за себе си, вече се осъзнава като отделна личност от околния свят. Тогава започва да мисли и да има спомени, памет. Детето първо започва да говори, имитирайки говора на възрастните, и чак след въплътяване на Аза си, на две-три годишна възраст започва да мисли.
Сетивата на детето са насочени да опознават всеки обект, всяко действие във физическия свят. То изследва всичко с учудване, любопитство и ентусиазъм. Божественото в детето е чувството за истина и за равенство. За децата няма различия в раса, възраст, религия. Те са прями, откровени, в тях няма лицемерие и притворство. Желанието да върши добро е присъщо на всяко дете. То няма грехове и зли постъпки.. Детето се ръководи изцяло от духовни същества Ангели, Архангели и пр. Можем да усетим, че в детските изживявания струи отзвук от живот в духовния свят. Малките деца ни напомнят за детето Исус.
Истинското дълбоко познание за Исус Христос, което до края на 19 век е било окултно, днес е открито. То е необходимо за духовното израстване на всеки човек. Освен вярата в Бога, опираща се на религиозни канони, човек се нуждае от духовно познание, опиращо се на мисълта, на разума.
Такова познание, за езотеричното, дълбоко Християнство, което сега вече е открито, отворено - е дадено в духовната наука, създадена от д-р Рудолф Щайнер, който е притежавал свръхсетивно съзнание. С обективно, научно мислене и изследване той е извлякъл духовното познание от вечната световна памет – “Акашова летопис”.
Не е достатъчно да познаваме само външната страна на Свещените писания /Библията, Евангелията и пр./ Освен открития текст, достъпен за обикновеното сетивно мислене, те имат дълбок, скрит, символичен смисъл. Нужно е да се запознаем с техните тълкувания, разкрити в книгите на д-р Рудолф Щайнер. Тогава ще узнаем за истинската същност на Мистерията на Голгота, какво е Христос за нас. Става разбираемо защо цялата човешка история е разделена на ера преди и след Рождество Христово.
На всеки от нас е нужно да познава Христос като личен водач, за да бъде в хармония с Духовната си природа. Важно е да знаем, че от Мистерията на Голгота до сега, няма човешко сърце на земята, в което да не работи Христовия импулс за любов към цялото творение, независимо дали го осъзнава или не. Разбира се по-добре се развива личност, която е изградила своят светоглед според нравствените и морални ценности на християнството.
Историческото раждане на Исус във Витлеем, което празнуваме на Коледа, днес можем да приемем като сила и духовната светлина на Христос, която се ражда в нашите души.
Светлината и радостта от Коледния празник ни дава подем, ентусиазъм и оптимизъм да посрещнем смело всички трудности, изпитания и препятствия през настъпващата Нова година. Знаем, че нашият Дух ще ги преодолее. Защото Христос ни дава духовната сила за това. “Не Аз, а Христос в мен”, както пише Апостол Павел. Когато сме изчерпани, унили, уморени, ако се съсредоточим в тази мисъл, с дълбока вяра и благоговение, ще усетим сърцето си изпълнено с топлина, светлина и с лекуващите сили на Христовата любов!
ДОРИ НА 85 МОГАТ ДА ТИ ОТНЕМАТ ДЕВСТВЕНО...
Астрофизици твърдят че Земята е жива и и...