2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. sparotok
13. getmans1
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 2003 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 26.01.2021 20:48
КЕВИН АЛФРЕД СТРОМ (РЕДАКТОР) · 23 ЯНУАРИ 2021 Г.
.
от Дъглас Мърсър
В книгата си „Религиозните нагласи на индоевропейците“ Ханс Ф. К. Гюнтер отбелязва, че подписът на индоевропейския манталитет е един вид свръхестествено спокойствие, което не може да бъде нарушено.
Със сигурност има и това.
Но има и тевтонски берсеркски гняв.
Божествено спокойствие: Афродита от МенофантосУилям Пиърс беше очарован от пиесата на Джордж Бърнард Шоу „ Човек и супермен“ . Същността на неговия космотеизъм е, че човекът се развива във все по-висши и по-мощни форми, никога не почива в просто пасивно съзерцание.
Човекът е въже, завързано от Природата между човека и Супермена.
Като такъв човек не е създаден за вечни хармонии. Човекът е предназначен винаги да пробива старите форми, за да създава нови, по-висши, по-висши хармонии.
Който се стреми винаги напред, винаги нагоре, него можем да спасим.
Арно Брекер знаеше това.
Гръцкият статует отговаря на идеала на Гюнтер. Винаги в пропорция, винаги в равновесие, винаги в съвършена необезпокоявана хармония.
Един от по-добрите портрети на ПикасоВ началото на 20-ти век, докато цялото „изкуство“ около него разлагаше това съвършенство на неговите счупени части, на хаос, разрушение и деконструкция; в демонтаж; докато масивното еврейско гниене изтласкваше европейския дух, докато еврейският нихилизъм настъпваше, Брекер тръгна по обратния път.
Евреинът Кафка ни даде стойка за мъчения и хлебарка. Влияният от евреи Пикасо ни даде човек, натрошен до смърт на милион малки парченца.
Брекер ни даде нови герои.
Където при древногръцките гении виждаме заоблени равнини, при Брекер - твърди; там, където имаха нежни извивки, той има твърди линии; където гърците имаха спокойни, перфектни лица, Брекер имаше твърди, решителни погледи, пълни с мощна, целенасочена енергия.
За гърка всичко беше пропорционално - за Брекер всичко търсеше безграничност.
Арно Брекер, Активен човек (1940) Арно Брекер, Аполон и Дафне (1941) />Арно Брекер, Сила (1939)Гърците имаха съвършенство, което евреите се разпаднаха. Брекер взе съвършенство и го направи още по-съвършен, изгради по-мощни форми.
Адолф Хитлер искаше да даде на архитекта Алберт Шпеер свободно управление в Европа. Ако този адвент се проведе, можехме да имаме величествени градове, изградени по идеите на Брекер.
В архитектурата можехме да имаме монументализъм, докъдето погледът ни стигне.
Вместо това получихме „брутализъм“ - сгради като евтини капани за хлебарки.
Можехме да имаме героични форми в изкуството. Вместо това получихме Поллок и безсмислие; парцал с цапане на кал е по-вдъхновяващ.
За нас е да се върнем към това осуетено ново начало.
Арно Брекер ни даде формата на нещата, които предстоят.
Бъдеще, което идва.
* * *
Източник: Автор